štvrtok 21. novembra 2013

TRIČKOMÁNIA

Po lete sa u nás stále upratuje :-). To znamená, že sa prejdú všetky skrine a povyhadzujú všetky malé veci a posunú tam, kde sa ešte vynosia. Následok však je, že tie naše skrine sú nejaké prázdne :-) a tak sme to dopĺňanie zobrali celkom zhurta a vznikla celá sada tričiek pre Juli a Nellie.

Z leta som mala zásobu krásnych dizajnových úpletov z Lillestoff, ktoré už netrpezlivo čakali na realizáciu a tak som sa jedného dňa dala do toho.

Začala som slušne ružovou ako sa na dievčatká patrí :-). Keďže Juli ma chudé ramienka, lepšie sa na ňu šijú raglánové rukávy na tričká ako všívané, lebo sa dajú lepšie upraviť. Šila som dva druhy -
jedny klasické rovné a druhé som riasila pri krku a dole rozšírila, aby pôsobili ako tunička.

Snažila som sa kombinovať farby a vzory tak, aby to bolo pestré a veselé a aby som použila všetkú látku, keďže nie je najlacnejšia :-).


A samozrejme nesmie chýbať logo :-)

Výstrihy na tričkách som lemovala ribom - čiže patentovou látkou, ktorá sa používa na patenty na rukávoch a pod. Občas lemujem aj klasickým úpletom, ale zistila som, že rib sa lepšie naťahuje a sťahuje späť na
pôvodnú šírku a aj lepšie vyzerá.:-) 

Rukávy lemujem. Sú tričká kde sa vyslovene žiada ukončenie rukáva iným spôsobom, ako manžetou , alebo len zapošité, ale lemovanie má svoje výhody. Podľa mňa najväčšiu v tom, že si môžem dovoliť ušiť dlhší rukáv a viem, že nebude vadiť a dlhšie vydrží. ( Najmä ak Vaše deti rastú rovnako rýchlo, ako huby po dobrom lejaku :-) )




Rovnako čo sa týka dĺžky tričiek, vždy šijem dlhšie. Aj v tomto prípade však platí, že predĺžené tričká vyzerajú lepšie, ak sú dole širšie, pretože tie úzke sa nazbierkajú okolo bokov a nepadnú ako majú.



Popri dizajnovej bavlne som zúžitkovala
aj časť bambusového úpletu s elastanom. Je to úžasný, jemnučký a padavý materiál, ktorý pôsobí elegantne a je príjemný na telo. Na chladnejšie dni som došila Juli tričko z bio-bavlneného obojlícu. Pri tomto som sa však parádne sekla :-( . A ponaučenie znie : pokiaľ chcete šiť niečo teplé a elastické na telo, je vhodnejšie použiť strih so všívanými rukávmi a strih o dosť zmenšiť oproti klasickému, inak to nebude mať zmysel a vaše dieťa bude vyzerať ako vo vreci :-) )

Prvý krát sa k slovu dostali aj velúrové nažehlovačky. O tých by sa snáď dala napísať aj kniha :-).
Samozrejme že prvý krát som postupovala presne podľa návodu, kde sa vyslovene písalo použiť nenaparovaciu žehličku ! No a tu hneď nastal problém, keďže doma žiadnu nemám. Privrela som obe oči a siahla po naparovačke. Táto zmena si ale vyžiadala vyššiu teplotu a ani napriek tomu mi nažehlovačky na látke neostávali. Zozbierala som všetku trpezlivosť a vyskúšala predĺžiť dobu žehlenia, žehliť cez papier na pečenie i cez handru, podložiť pevnou podložkou a pod. finty.
Nakoniec to dopadlo tak, že mi vlasy od zúfalstva stáli na každú stranu, bola som spotená a pery som mala dohryzené, ALE podarilo sa :-). ( Záver znie : trpezlivosť ruže prináša....alebo v mojom prípade dobre nažehlenú nažehlovačku ).

Popri tričkách som sa pustila aj do kratších šatičiek pre Juli k legínam. Napriek tomu, že Juli nie je v tomto dievčenský typ a má radšej pohodlnejšie oblečenie, tieto šatky si obľúbila. ALE aj pri tomto som sa trochu sekla a šatky sú dosť voľné, čo pri ich strihu nie je veľmi žiadúce. ( Zato moja zlatá dcérenka na moje uchlácholenie vyhlásila, aby som sa nebála, že ich bude nosiť určite veeeeľa rokov :-) )
Druhá farebná verzia zožala tiež úspech. ( samozrejme až na tú ich šírku ...:-) )












Pridávam ešte pár samostatných foto :






Okrem týchto dievčenských farieb je moja THE BEST farba zelená, konk. odtiene trávy a jabka. A po vzhliadnutí ponuky z Lille sa proste odolať nedalo a do sady tričiek začali pribúdať práve tieto kombinácie.

No mrknite....kto by odolal :-)

Fotené na našej záhrade. To fotenie ľudkovia nie je vôbec žiadna sranda!!! Skúšala som fotiť doma, na podlahe, zavesené na šnúre i položené kdekoľvek a stále mi to pripadá dosť máloprofesionálne :-), ale snaha sa cení, no nie? :-) ( ešte že máme celkom pekný plot na fotenie )






Juliankine tričká majú manžety z úpletu, ale aj lemované zakončenia. Pri jej tričkách som prišla na to, že raglánové tričká sa strihovo ťažšie upravujú, konk. výstrihy. Stále mi to pripadalo tak, že výstrihy sú plytké a neviem ich vypracovať tak, aby boli užšie a hlbšie. Na štíhlejšej postave mi akosi lepšie sedia práve takéto výstrihy, lebo tie širšie jej odrezujú už z aj tak úzkych ramien.





Hotovo! 
Vybláznila som sa do sýta :-).

















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára