štvrtok 21. novembra 2013

SOFTSHELLOVÉ GAŤUŠE


Nedá sa zaprieť, že sa blíži zima. Z letných softiek už pomaly vyrastáme, takže prišiel čas na tú zimnú verziu.

 Do tejto farby som sa zahľadela a nedalo sa odolať :-).

Chvíľku trvalo, kým som dala dohromady všetky druhy látok - farby, vzory a aplikácie, ale s výsledkom som bola spokojná.

Nellkine letné softky sú dole úzke, skôr elegantnejšie a aj kratšie. Na zimu som chcela niečo úplne iné. Čo by spĺňalo funkčnosť aj elegantnejší vzhľad a nebolo to fádne, ako otepľovačky zvyknú byť.







Osvedčil sa nám do pásu široký patent s úzkou gumičkou, ktorý podľa potreby ohnem. Napriek tomu, že sú to zimušné gate, urobila som na nich vrecká dekorované úpletovou bavlnou, pod ktorou je softshell. Čítala som námietky na tento druh vreciek, keďže predsa len bavlna saje vodu.





Moje predošlé skúsenosti ale ukázali, že bundička vždy siaha až cez vrecká, čiže bavlna nikdy nie je vystavená dažďu, či snehu a vzhľadom k našej miernejšej klíme sa snehu asi opäť nedočkáme, takže je to absolútne v pohodke.





K modrým pribudla čierna verzia.

Keďže presne viem, ako to s tými modrými dopadne po každej prechádzke, čierne proste chýbať nemohli. ( nehovoriac o mojej obľúbenej zelenej :-) )

Tento v kolenách zúžený strih som si odskúšala na iných gatiach a aj pre babu sa mi veľmi páčil, hoci je to skôr chalanský typ nohavíc.
Nohavice, ktoré sú rovnako široké všade sa mi zdajú celé moc voľné ako reperské a úzke sa zase nedajú navliecť na topánku ( tie zimušné sú predsa len o čosi mohutnejšie :-) ), takže vyhrala táto verzia strihu.

Spodok nohavíc som si poriešila tak, aby sa dal buď strčiť do topánky a vrch by sa natiahol navrch, alebo celý spodok navrch topánky, pričom gumička by držala nohavicu tam, kde treba.

Reflexné nažehlovačky nesmú chýbať a perfektne dopĺňajú celkový vzhľad oteplovačiek.
Nohavice sme odskúšali a sedia super. Sú volnejšie, ale vzhľadom k tomu, že pod ne nesmie chýbať merino termoprádlo a že Nellie nemá rada tesné oblečenie je to výhoda. Máme aj pár užších kúskov, ale pri dlhšom nosení sa Nellie škriabe za kolienkami a ťahá oblečenie dole zo seba, takže si na to dávam pozor. Pri softshelle mi to príde celkom logické, je to pevný a tuhý materiál, ktorý potrebuje mať rezervu pri nosení.

Takže gate hotové, zima nám nebude :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára