utorok 19. novembra 2013

Jesenná softshellová bundička " a la Náradie"

          Jesenná softshellová bundička " a la Náradie"

K jeseni neodmysliteľne patrí softka, bez ktorej si neviem predstaviť každodenné výlety a cesty do školy v našom počasí.
 Tentoraz si Matej vybral aj motív a to konkrétne náradie. Jeho nápad som najprv samozrejme rezolútne odmietla, ale potom som našla kúsok elastického úpletu s obrázkami náradia a bolo po probléme.

Keďže Matej je útlej postavy a ramená na ňom musíte doslova hľadať, bolo ťažké vybrať dobrý strih. Bundičku so všívanými rukávmi som odmietla hneď, vyzeral by ako strašidlo v maku :-)
Takže vyhrali raglánové rukávy a v stredne-bočnom šve všité vrecká. 
Motívy aplikácii som sa snažila odpozerať z použitého úpletu a čo sa nedalo, našla som v obrázkoch na google :-)

Moje prvé softshellové bundičky mávali stále podhnuté rukávy so všitými úpletovými manžetami, aby neprefukovali. Prišla som však na to, že úplet po čase povolil a rukávy boli na spodkoch zbytočne široké, tak som prešla na nový spôsob a to klasické všité manžety na stiahnutie suchým zipsom. Majú veľkú výhodu, že pasujú aj na chudé zápästia a nemenia svoj tvar. Okrem toho sa mi celkovo viac vzhľadovo páčia :-)


Bundička má všitý vodeodolný zips, ktorý som všívala prvý krát a celkom to šlo. Tento strih má výhodu v tom, že netreba extra riešiť jeho hornú časť - teda koniec zipsu, lebo sa celkom ľahko prišije až k horným okrajom predných dielov a všije sa kapucňa.

Aplikácie sa na softshell robia veľmi ľahko, ak viete ako na to a máte potrebný matroš :-)
Hlavne nezabudnúť na lepidlo....aspoň tyčinkové. Inak Vám budú aplikácie pri prišívaní vlniť a nebudú pekne priliehať.









Vrecká som lemovala lemovacou gumičkou. Ľahko sa s ňou narába a vyzerá pekne, inak ja osobne ju však nemám príliš v láske, lebo po krátkom čase na namáhaných miestach pôsobí ostrapkane a je pozaťahovaná. Zatiaľ však prevládajú pozitíva, takže ju používam celkom často,  najmä na softshell.

Na jesennú bundičku mi prišla táto farba - tmavosivá ako najvhodnejšia, lebo na nej najmenej vidno znečistenie, čo je u detí na dennom poriadku :-)



 Na chrbátik som sa pokúsila vyčarovať traktor :-). No hold, neviem, či to vyšlo podľa Matejových predstáv, lebo po vzhliadnutí sa ma opýtal, že : čo to je ???




Pri našívaní aplikácií na softshell sa na mňa obracajú často ľudia s otázkou, či to nie je chyba, prepichovať toľko materiál, ktorý má byť odolný voči vode a celkovo počasiu.

Ja osobne nemám skúsenosť, žeby aplikácie spôsobili, že bunda premokne na daných miestach a to sa moje deti bežne váľali po snehu aj dve hodiny.
 Verím, že väčšiu záťaž by to už vydržať nemuselo, ale nám to zatiaľ žiaden problém nerobí a za originalitu nám to stojí :-). Dávala som aplikácie aj na zimné bundy a nikto sa nesťažoval :-).








Kapucne na softshellové bundy robím vždy tak, aby spĺňali najmä funkčnosť, čiže hlboké a na stiahnutie okolo tváre. Používam spevňovače otvorov, aby to vyzeralo aspoň trošku profi :-). Tie som zo začiatku skúšala nabíjať podľa návodu na zadnom diele krabičky, ale skončilo to tak, že asi 7 kusov som poprebíjala všelijako, len nie tak ako trebalo, potom som obila kachličku na podlahe, urobila dieru do drevenej podložky a spôsobila si na prste modrinu. Následne som to vzdala :-) Proste nie som veľmi trpezlivá, takže som zašla k nám do obchodu a kúpila si kliešte za nejakých 14 libier a hneď na prvý pokus som nabila to, čo som mala a najmä tam kde som chcela :-)

 Tu aspoň pár fotiek môjho modela, ktorý teda absolútne nechcel spolupracovať... nehovoriac o počasí, ktoré nám tiež neprialo.





Ten zúbožený výraz si vôbec nevšímajte, môj synátor sa proste nevie smiať a tváriť na požiadanie. Najlepšie fotky vznikajú vtedy, keď si myslí, že fotíte niekoho iného :-)
Bunička sa dá stiahnuť v dolnej časti, takže prefukovať určite nebude :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára