utorok 19. novembra 2013

Domčeková softka pre Nellie

alebo všade samé domčeky....   :-)


Keď som prvý krát uvidela domčekovú látku od Lillestoff, normálne som sa zaľúbila. A preto som sa rozhodla preniesť domčeky aspoň na Nellkinu bundičku, aby bola veselá. ( samozrejme domčekovský úplet som si hneď objednala :-) )  

Domčeky splnili účel a vďaka nim aj taká tmavá látka pôsobila veselo a žiarivo.
Všetky doplnky som sa snažila doladiť k farbám aplikácií, preto aj podšívku som urobila z veselej ružovo-oranžovej úpletovej látky z Lille.                       

Vymyslieť aplikácie nebolo také ťažké, ako ich povystrihovať , dať na kôpky a postupne prilepovať a prešívať :-)   


Bundička je opäť s raglánovými rukávmi, keďže prvotný strih z Matejovej sa osvedčil. Väčšinou používam overené strihy, poprípade si zisťujem ich nedostatky vopred.  


Väčším problémom sa ukázala tentokrát kapucňa. Nemala som doma látku na vystuženie šiltu, takže som musela improvizovať a použiť pevnú nažehľovaciu výstuž v troch vrstvách, aby to držalo tvar a dúfať, že to praním nezmení tvar.

Toto však neodporúčam, pretože spoliehať sa na to, že výstuž bude držať je riskantné a v prípade, že sa praním začne vlniť s tým už nič nenarobíte :-(



Rukávy som robila obvyklým spôsobom, lebo Nellie je ešte malá a nejaké pevné manžety sa mi zdali pre ňu nepohodlné. 
Bundičku som šila o dosť väčšiu, takže rukávy nosí aj tak vyhrnuté.



Vrecká som všívala do bočných švov. Nellie ich nepoužíva, slúžia len na uloženie vreckovky a pod..
Premýšľala som nad tým, či urobiť vnútornú časť vreciek z dekoračnej bavlny, keďže samozrejme nie je nepremokavá, ale zhodnotila som, že bavlna je našitá na softshelle, takže aj tak nepremokne až pod bundu. 

Mimochodom aj tak sa nám ešte nestalo, že by sme boli vonku za takého počasia, že by sme sa báli takého premočenia bundy.



A domčeky aj vzadu. ( pre menej skúsené osôbky, ktoré by sa chceli inšpirovať odporúčam našívať aplikácie zásadne počas dňa a nie večer, lebo Vám hrozí, že pri našívaní nejakého 17. okienka  určite zaspíte :-) )


Nellie je celkom slušná modelka :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára